Aangekomen in Nieuw Zeeland

27 oktober 2017 - Little River, Nieuw-Zeeland

Op woensdag de 25e vertrekken we uit Hongkong. Inchecken kan al op Kow loon trainstation, dus heerlijk zonder bagage in de trein die ons in 24 minuten naar de luchthaven brengt. Eerst een 11 uur durende vlucht naar Auckland gevolgd door een vlucht van 1.5 naar  Christchurch  daarbij opgeteld 5 uur vooruit in de tijd. Het voornemen om aan boord van de eerste vlucht wat te slapen om  toch  wat uitgerust aan te komen  valt in het water door de vrij stevige turbulentie die zo'n 6 uur aanhoud.  De baby die aan boord is laat duidelijk merken not amused te zijn hierdoor getuige het gekrijs.

We landen  donderdag de 26e  om 16.00  in Christchurch, halen  onze auto op en rijden naar Silo stay . Een tot kamer omgebouwde silo in Little River. Een plaatsje dat bestaat uit the Little River hotel, the Little River café and two sideways kortom partytime. De silo heeft in het dak een raam zodat je de sterrenhemel kunt bewonderen. Deze nacht maar even overgeslagen.

Vrijdag 27 oktober

Na een nacht van ruim 12 uur slaap  rijden we, na het ontbijt dat ook meteen maar lunch is, naar Akaroa een plaats aan een baai. Hier wandelen we door het heuvelland  waar de brem in volle bloei staat. Het is ten slotte lente hier in NZ hoewel het nog niet echt warm is. De omgeving , huizen en winkeltjes en het linkse rijden verraden duidelijk het Britse koloniale verleden . Onderweg brengen we een bezoek aan Giant house waar een kunstenares woont met een tuin  à la het park Güell in Barcelona. In de 20 jaar tijd die zij hier al woont heeft zij alles zelf ontworpen en gemaakt. Erg indrukwekkend. Hongerig van dit alles eten we in The Hilltop Tavern met uitzicht over de baai en Akaroa. Dag 1 in NZ bijna voorbij. De eerste indrukken van de mooie natuur belooft veel goeds voor de komende weken. Maar eerst sterren kijken!

Tot later maar weer

ELWO

1. Marijke:
    27 oktober 2017
    Wat een leuke overnachtingplek in die silo’s. Hoop dat de nacht helder was met veel sterren.
  2. Edith:
    27 oktober 2017
    Wat gaaf die silo's.
    Misschien zijn jullie nog wakker dan hebben jullie een mooie nacht gehad😀
    Giant house ziet er inderdaad indrukwekkend uit heel mooi.
    Geniet ervan.
    Tot later