Whangarei

1 december 2017 - Tutukaka, Nieuw-Zeeland

30 november

Het wordt weer tijd om te bewegen en daarom agaat we op Whangarei heads een mooie wandeling maken. Het weer is fantastisch, de zon schijnt volop en het is een graad of 24. Op advies van Andy rijden we via nemende de weg die dwars door het James Herriot land loopt in plaats van de kustweg, deze bewaren we voor de weg terug. De weg voert langs allerlei prachtige huizen en gaat langzaam omhoogklimmen waardoor het uitzicht steeds mooier wordt. We startende wandeling bij Peach cover en lopen via allerlei kronkelpaadjes en trappetjes rustig aan naar de top waar ons een magnifiek 360 graden uitzicht wacht. Overal om ons heen het prachtige blauwe water van de stille oceaan. De wandeling eindigt op Ocean beach waar intussen flink gesurft wordt en omdat wij ook wel zin hebben in een frisse duik lopen we snel terug naar de auto (die nog bij het begin van de wandeling staat) . Omdat we van het wandelen toch wel trek hebben gekregen rijden we even terug naar een ander baaitjes waar je iets te eten kunt kopen. We bestellen wat fish and chips en nemen er ook nog wat oesters bij. Erg jammer dat ze er niet bij hebben gezegd dat de oesters gefrituurd worden.  Wat een bijzondere ervaring. Nou ja snel terug naar Ocean beach voor de duik in het water en even zonnebaden dat maakt het culinaire dieptepunt van deze reis weer een beetje goed. Het is al over 6en als we naar huis rijden en in een ander baaitjes een prachtig terras in de zon zien liggen. Tijd voor een laatste drankje van deze dag.

1 december

Onze laatste dag in NZ!

Vandaag gaan we naar Matapouri ,een klein dorpje met 4 prachtige baaien. Allemaal witte zandstranden, rotsen en helder blauw water. Ook al hebben we er hier een aantal van gezien het gaat niet vervelen. We rijden op ons gemak er naar toe en lopen de 15 minuutjes naar beneden, leggen onze handdoekjes op het zand en nemen een duik. Heerlijk! Het is 24 graden en we blijven opdrogen op onze handdoeken om vervolgens weer in het water te duiken. Een prachtige besteding van onze  laatste dag.

In Whangarei is er vanaf 5 uur een night and xmas market waar we naar toe gaan. Het is nog steeds 24 graden en voor ons gevoel past daar de kerstboom op het pleintje niet helemaal bij maar goed. De stalletjes met eten ruiken verukkelijk maar toch besluiten we onze laatste avond aan een tafeltje in Jack's ribrestaurant te eten. Na het eten pakken we onze tassen in, we zijn klaar om naar huis te gaan. 6 weken weg geweest, 18.000 kilometer gevlogen, 5500 kilometer gereden, 1500 foto's genomen en er 550 uitgezocht, 42 blogjes geschreven waarvan dit de laatste is. Het was geweldig!

ELWO